Huisregels

Huisregels

Huisregels van onze praktijk

Bij onze tandartspraktijk staan we elke dag met plezier voor u klaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Om uw bezoek prettig en soepel te laten verlopen, hanteren wij een aantal huisregels:


Behandelingen en afspraken

Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak. Belt u vroeg in de ochtend met een klacht zoals tand- of kiespijn, dan doen wij ons best om u dezelfde dag te helpen. Reparaties van protheses kunnen doorgaans, indien voor 10 uur ‘s ochtends gebracht, dezelfde dag na half 4 ‘s middags weer opgehaald worden.

Bij spoedgevallen buiten onze openingstijden (zoals een ongeval of nabloeding) verwijzen wij u door naar de spoeddienst van de Mondzorg Poli te Geleen tel: 0900-1515. Meer informatie op www.mondzorgpoli.nl. Indien de praktijk gesloten is wegens vakantie, kunt u contact opnemen met onze waarnemer. De betreffende praktijk en telefoonnummer vermelden wij op het bandje als u ons belt.

Uw eerste bezoek

Komt u voor het eerst bij ons? Welkom!  Tijdens dit eerste consult verzamelen we belangrijke gegevens over uw mondgezondheid en vragen we u een algemene gezondheidsvragenlijst in te vullen. Tevens is het belangrijk, indien van toepassing, uw tandheelkundig dossier bij uw vorige behandelaar op te vragen en voor uw eerste afspraak naar ons toe te mailen (info@tandartsvaessen.nl) of fysiek mee te nemen.

Voor een gezonde mond adviseren wij om twee keer per jaar op controle te komen. Kinderen zijn vanaf 2 jaar van harte welkom voor hun (eerste) tandartsbezoek.

Afspraak maken

Een afspraak maakt u eenvoudig telefonisch via: 045-4042054. U kunt bij het inplannen aangeven of u graag door een vaste behandelaar geholpen wilt worden. Mocht uw behandelaar afwezig zijn, dan proberen wij uiteraard een passende vervanger voor u te regelen. Als dat niet lukt, nemen we persoonlijk contact met u op.

Afspraak annuleren of wijzigen

Wij proberen altijd voldoende tijd te nemen voor uw afspraken in onze praktijk.
Kunt u niet op uw afspraak komen? Laat het ons dan minimaal 24 uur van tevoren telefonisch weten. Zo kunnen wij de gereserveerde tijd gebruiken om een andere patiënt te helpen. Bij een te late of niet gemelde annulering zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen.

Bent u onderweg en merkt u dat u iets te laat dreigt te komen? Laat het ons dan even telefonisch weten.

Niet nagekomen afspraken

Ons team bereidt elke afspraak zorgvuldig voor. Het is dan ook vervelend als iemand zonder bericht niet komt opdagen. Bij het niet (tijdig) afzeggen van een afspraak kunnen wij volgens de landelijke richtlijnen een vergoeding in rekening brengen. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekering.

Zorg dus dat u uw afspraak goed noteert en bij verhindering tijdig contact met ons opneemt. Ook bij ziekte vragen wij u om dit zo vroeg mogelijk door te geven.

Wijzigingen doorgeven

Verandert er iets in uw gegevens, zoals uw adres, e-mail, telefoonnummer, verzekering of gezondheidssituatie? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit kan telefonisch, per e-mail of aan de balie. Zo houden we uw dossier up-to-date.

Gedrag in de praktijk

We vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom en veilig voelt in onze praktijk. Daarom accepteren wij geen:

Bij ernstige overtredingen kan uitschrijving uit onze praktijk volgen.

Facturering

Onze facturering verloopt via Infomedics. Heeft u vragen over uw nota? Neem gerust contact op met onze praktijk of met Infomedics zelf.

Privacy

Uw privacy is voor ons van groot belang. In onze privacyverklaring leest u hoe wij met uw gegevens omgaan.

Veiligheid en aansprakelijkheid

Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers op. Wij kunnen helaas niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen in of rondom de praktijk.

Huisdieren

Om hygiënische redenen zijn huisdieren niet toegestaan in onze praktijk, met uitzondering van hulphonden en blindengeleidehonden.

Klachten of suggesties

Wij staan open voor uw feedback. Heeft u een klacht of een verbeterpunt? Bespreek dit gerust met ons. Meer informatie over onze klachtenregeling vindt u op de website.

Met deze huisregels willen we bijdragen aan een prettige en veilige omgeving voor al onze patiënten en medewerkers. Bedankt voor uw begrip en medewerking.